Foto biblioteca

Foto biblioteca

23/02/22

23 de febreiro. Día de Rosalía

Ilustración de Viki Rivadulla

Este ano 2022 marca un fito no calendario rosaliano: o recente descubrimento, por parte da investigadora Sagrario Abelleira, do expediente matrimonial de Rosalía de Castro con Manuel Murguía, atopado no Arquivo Diocesano de Madrid, que permitía fixar definitivamente o día 23 de febreiro de 1837 como a verdadeira data de nacemento da escritora.


En realidade, xa existían moitos indicios de que este sería o verdadeiro día do nacemento de Rosalía. A anterior data (24 de febreiro) dábase por boa en virtude da única proba documental acreditada que existía até o momento, a partida bautismal da autora, mais xa Murguía, no seu Diccionario de escritores gallegos, escribía que Rosalía nacera en Santiago o 23 de febreiro de 1837.


Fonte: ‘Nós Diario’



Vídeo: 

Retratos creados por distintos artistas plásticos.

Música de Guadi Galego interpretando o poema “Tecín soia a miña tea”.


Tecín soia a miña tea,

sembrei soia o meu nabal,

soia vou por leña ó monte,

soia a vexo arder no lar.


Nin na fonte nin no prado,

así morra coa carrax,

el non ha de virm'a erguer,

el xa non me pousará.


¡Que tristeza! O vento soa,

canta o grilo ó seu compás...

Ferve o pote... mais, meu caldo,

soíña t'hei de cear.


Cala, rula, os teus arrulos

ganas de morrer me dan;

cala, grilo, que si cantas,

sinto negras soïdás.


O meu homiño perdeuse,

ninguén sabe en onde vai...

Anduriña que pasache

con el as ondas do mar;

anduriña, voa, voa,

ven e dime ond'está.


Rosalía de Castro: Follas Novas.

Ningún comentario: